[OT] Datove schranky

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Úterý Listopad 3 11:07:58 CET 2009

Martin Hanek

Pavel Kutina napsal(a):
> Z toho, co jsem sledoval (nemam povinnost, tak se do toho zatim nepoustim a
> ted to nesleduju detailne), tak zasadni problem datovych schranek je v
> nekolika vecech.
>
> Po technicke strance je to
> 1) neduveryhodnost certifikatu, kdy slusny prohlizec uzivatele vyplasi a
> nedopouci se mu vubec pripojit
Tak jak kdyz se prihlasujete do banky.

> 2) nutnost instalace proprietarni aplikace na PC, kterym se prihlasujete,
> tedy kdyz budete nekde na dovolene, tak se z internetove kavarny nebo
> jakehokoli cizihoo PC proste nepodivate (zvlastni je, ze prave to, ze se
> muzete podivat, bylo prezentovano masam jako  jedna z nejvetsich vyhod...)
Ano ten 602XML filler neni stastny.

> Po organizacni strance je to
> a) zprisnen fikce doruceni (ano, v soucasne dobe u prouzokovanych dopisu
> toto plati, ale, pokud se nepoletu, bylo to 15 dn, u DS je deset - tady si
> ale tim tvrzenim jistej v kramflecich nejsem a jsem linej to dohledat)
Toto je pravda.

> b) bomba - muzete si dokumenty nechat na poste vytisknout a autorizovat
> (samozrejme za mirny poplatek, takze naklady na praci s dokumentem jsme
> presunuli ve velke mire na obcana)
Ale nemusite.

> c) totalni bomba (o ktere se kupodivu mluvilo jen okrajive asi pred trem
> mesici, ted je ticho po pesine) je, ze dokumenty jsou ve schrankach ulozeny
> 60 dnu, po teto dobe jsou nevratne odstraneny, bez ohledu na to, jestli byly
> precteny. Znamena to, ze z kazdym dokumentem musim na tu postu,jinak o nej
> prijdu...
Na prednaskach co jsem byl to bylo vzdy receno. Toto neni zadnej sklad
zprav a dokumentu. Na postu nemusite, kdyz vam prijde treba PDF tak si
jej stahnete a mate jej v PC. V dat. schrance zustane pouze informace,
ze takova zprava byla nekdy dorucena.