Komercni <> nekomercni zalezitost

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Listopad 2 10:43:09 CET 2009

U zboží máte pravděpodobně pravdu, ale u SW licence je situace jiná.
Zakupujete pouze licenci na provozování daného programu, nikoliv
program sám. Licence může zahrnovat různá omezení, např. nepřenosnost
na jiný subjekt nebo účel používání pouze pro nekomerční projekty.
Vzhledem k nejasnosti termínu "nekomerční" by tento měl být vysvětlen
v licenčních podmínkách. Pokud není, přiklonil bych se k vysvětlení
"není provozován za účelem dosažení zisku", což je také odpověď pro
Sašu.

K té nekomerčnosti: existují u nás "neziskové organizace", které jako
celek nesmějí tvořit zisk pro své majitele. To neznamená, že některá
akce či činnost nemůže být zisková, pouze se musí vytvořený zisk
spotřebovat na jinou činnost organizace.

Tomáš