Neviditelný plot

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Listopad 2 08:47:47 CET 2009

On Mon, 2 Nov 2009, Kručinský Ladislav wrote:

> Známý mne požádal o elektronickou pomoc: jeho psisko - dobře stavěný
> labrador - mu začalo ničit pletivo na novém plotu. Jakási veterinářka mu
> poradila "neviditelný plot" - do země se zaryje indukční drát
> (ponechávám původní terminologii) a psisko má obojek, který ho při
> přiblížení k drátu začne brnět. Odrazující je cena - prý přes 10 000,-
> Kč. Nesetkal jste se někdo s funkční nahrážkou ? Nerad bych zkoušel
> (obzvláště v tomhle počasí) něco, co už má jiný ověřeno. Ještě mně

Ja bych to tedy nevyrabel - to je jako vyvyjijet invertorovou svarecku.
Mimochodem - tu indukcni smycku  muzete dat primo na ten plot a bude
fungovat i nahore.

> napadlo tam dát obyčejný elektrický ohradníček, kousek před plot. No
> uvidím, třeba se někdo z vás ozve s lepším nápadem.

Taky bych sel do toho ohradniku. Da se na to koupit ten drat - respektive
je to pasek z pletene umele hmoty a v nem je zapleteny tenoucky zvlneny
nerezovy dratek . Snadna montaz . Ted uz jen zbyva vymyslet nejaky
napajeci zdroj co da vyssi napeti ale jen maly proud, nejlip stridavy.
Hlavne oddelit galvanicky aby jste nedopadl jako Skromach kdyz v JZD
zapojoval ohradnik pro kravy....