Sifrovani pro jednocip

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Květen 29 00:41:09 CEST 2009

> jednocip, kde jsou omezene moznosti pameti a flash.
[...]
> Je neco rychleho a hotoveho v C (rozdil casu mezi C a ASM mi je ukradeny)?

Pochopitelne je, ale rozdiel medzi C a asm nie je len v case, ale aj samozrejme aj v "pamati a FLASH".

Jedna z najjednoduchsich a najmensich blokovych sifier s aspon ako-tak slusnou kryptoanalyzou je XTEA (TEA ako spominal Radek sa poklada za menej bezpecny, pritom zlozitost XTEA je zhruba ta ista). "Zdrojak" v C (ktory je mimochodom aj definiciou) je asi 5 riadkov a google ho ochotne vypluje.

Ako Peter pisal, podstatne na sifrovani a spol. je castokrat aj tak nieco ine, nie samotna sifra; to je len jeden z technickych prostriedkov, a to taky, ktory je pomerne lahko a uplne definovatelny, a teda je k nemu lahko dostupne relativne vela informacii. Skutocny problem je v spravnom pouziti, a to je bohuzial od pripadu k pripadu ine.

wek