Sifrovani pro jednocip

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Květen 28 23:13:47 CEST 2009

Puvodni zprava ze dne 28.5.2009 od "Ing. Libor Konečný":

> Potreboval bych radu zdejsich kryptovacich odborniku.

Halo, halo, je tu nejaky odbornik na hrobky (krypty)? A myslis, ze
hrobnik je ten pravy, kdo ti s tim pomuze? :-)

> Resim problem komunikace a jeji sifrovani, chtel bych pouzit sifru
> pro jednocip, kde jsou omezene moznosti pameti a flash.

Podivej, asi takhle... Vsiml jsem si, ze ti tu uz nekolik lidi poslalo
par informaci a odkazu, at jiz je to XOR nebo jine algoritmy. Ja takto
verejne mohu pridat jednu radu - never tomu, ze si nekde vezmes
sifrovaci algoritmus a budes za vodou. Ani nahodou. To je jen jedna z
mnoha veci, protoze spravne pouziti algoritmu, to je zaklad uspesneho
nasazeni.

Dovedu si predstavit velmi ucinne jednoduche sifrovaci algoritmy,
pripadne slusne ucinne treba jen vhodne zvolene kodovaci funkce,
klidne i jednosmerne algoritmy, stejne jako temer neucinne slozite
sifrovaci algoritmy. Ono to pak hodne nastve, kdyz si tydny vyhrajes
se sifrovanim, a pak ti to nekdo rozlouskne behem pul hodiny.

Abych ti mohl poradit, co s tim, musel bych znat daleko vic
podrobnosti a zcela konkretnich informaci o datech, prenosu, pouziti
atd. To uz jsou dost duverne informace a predpokladam, ze do
konference je sypat nebudes. Takze pripadne konzultace jsou mozne na
mem e-mailu...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem