doporucte tiskarnu a papir pro fotocestu plosnych spoju

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Úterý Květen 26 12:41:46 CEST 2009

Já do tiskárny cpu samotnou fólii - nijak ji nepodlepuji a nemám problém
:-). Jo a zapoměl jsem napsat věc, která může (ale nemusí) být důležitá.
Na tiskárne mam přepnutý přední výstup takže fólie prochází tiskárnou
přibližně rovně - neohýbá se. Fólie pokud je horká má snahu zkroutit se
do široké ruličky. Nikdy jsem se ale nesetkal s varhánky jak tu někdo psal.

Pokud jde o nepřesnosti jen na části motivu, tipnul bych si na
nepřesnosti vedení v tiskárně, kdy se fólie může během průchodu
tiskárnou stranově pohnout. Občas se stává, že jedna strana podavače
může mít snahu proklouznout a pak dochází k stranovému ohybu
procházející stránky. To může vést až k tomu zvarhánkovatění horké fólie
i k popisovaným jevům. Jedná se o chyby mechaniky tiskárny a ne o chybu
fólie. Také může docházet k problémům s podáváním, kdy se fólie v jedu
chvíli tiskárnou pohubuje rychleji, pak podávání lehce proklouzne a
fólie se pohybuje pomaleji. To samozřejmě rovněž způsobí nepřesnosti
části motivu. Samozřejmě nemohu vyloučit ani to, že se nějaké mimořádně
mizerné fólie opravdu mohou vyskytnout. Netvrdím, že jsem vyzkoušel celý
sortiment :-).

Při popisovaných problémech bych jako první prohlédl mechaniku tiskárny
- podávací a separační prvky, očistil všechny vodící válečky, případně
opotřebené vyměnil. Gumové součásti nesmí být ztvrdé a ohlazené.
Zkontroloval bych správné držení fólie v podavači - bývají tam přítlačné
desky, které musí z obou stran těsně dosedat na papír/fólii. Problém
může být i v tonerové kazetě. Setkal už jsem se se starými kazetami se
zpuchřelými gumovými prvky uvnitř. Nevím co bych k tomu ještě napsal.
Podle mého názoru jde o chybu tiskárny nebo obsluhy.

    Martin