C nebo ASM?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Květen 21 21:53:01 CEST 2009

Ak mame byt korektny, tak to treba napisat v C jasne a zretelne vratane
definicii premennych.
Ak chces dostat ten Tvoj kod v asm z C, tak to rozhodne nebude cez
for(;;)... Okrem toho treba pouzit pointre a pointerovu aritmetiku(!!!).

A.

----- Original Message -----
From: "Michal Gregor" <michalgregor@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, May 21, 2009 8:42 PM
Subject: Re: C nebo ASM?

Mne se jednalo o kod v asembleru:
PIC ma specielni registry pro neprimou obsluhu pameti. Finta je v tom ze se
ty registry po precteni automaticky navysuji, snizuji a podobne. Takze na
rozdil od C pracuji primo s nimi a vysledny kod je kratky a rychly:
Pocitej
         addwf POSTINC0,W ; Pricti obsah Pole a prejdi na dalsi bunku
          decfsz Rx1_Pocet_B   ; Vse secteno?
           bra Pocitej

Kdezto v Cecku:
   Pom=0;
   for (Ukazatel=8;Ukazatel<32+8;++Ukazatel) {
    Pom=Pom+Bufer[Ukazatel];
   }

vysledkem je docela dlouhy kod, protoze index na pole se pokazde pocita.
Jak sem jiz psal jde to optimalizovat, ale vysledny kod je nepronosny na
jine procesory nebo PC.
Michal Gregor