Re: Zapojeni s OZ

gt5@seznam.cz gt5@seznam.cz
Středa Květen 20 14:11:54 CEST 2009

Dobře, tak teď tedy prakticky. Ono aplikační schéma číňanů je na 0-30uA.

Má snaha je nyní to předělat na 0-300uA. Udělal jsem změny
100k -> 10k
120k -> 12k
NTC 47k -> 4k7 (podobné parametry beta a K)
Operák je OP07 , zapojený na GND a +5V

Bez připojeného senzoru tam je cca 4,310V (je asi v saturaci).
Celkový odpor větve odporů a NTC ve zpětné vazbě je 15,11kohm při teplotě 25,5°C , což výpočtově sedí.
Teď bych rád pochopil jak jste došli k hodnotám vstupního rozsahu.

Url = Usat+ / Rzp = 4,310V / 15110 = 0,28524mA  ... z toho řekněme při úvaze že operák netáhne až nahoru, mohu uvažovat že vstupní proud může být 0-285uA ?  (úbytky na odporu Rl budou 0 -  28,5mV)

LP.

gt5@seznam.cz napsal(a):

> Přijde mi že jste tomu nejblíž. Jedná se o doporučené zapojení převodníku k chemicko-biolog. senzoru.
> Dokumentaci kterou jsem dostal od číny, spolu s doporučeným zapojením (viz..).
>
> Měřením a zkoušením jsem zjistil že doporučené zapojení sice funguje,ale je určeno na jiný typ senzoru s menším výstupním proudem, tedy jak píšete je to něco v rozsahu 0-30uA. Schéma bych potřeboval upravit na rozsah 0-300uA.

zkuste odpory ve zpetne vazbe ,vcetne termistoru zmensit 10x.A kondenzator 10x zvetsit.

> Jak se to chová v rozsahu 0-30uA ?

asi linearne zhruba 0-30uA je 0-5V