[OT] Web fotogalerie

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Květen 16 13:53:55 CEST 2009

> Trochu jiny dotaz castecne s tim souvisejicí. Existuje nejaky program ktery
> projde adresar a porovna fotky mezi sebou a vyhodi ty ktere maji jiny nazev
> ale stejny obsah?
> Mel jsem stary fotak a ten soft ktery k tomu byl dokazal stahnou s fotaku
> fotky, ale vzdy je cisloval od 0. Kdyz jsem potom tam nechal nejaky fotky
> tak se zapletly mezi novy. Potreboval bych je najit a vymazat.
>
> JL

Zdravím,
  pokud jde skutečně o identické soubory, lze použít md5sum. Například tenhle
řádek

md5sum * 2>/dev/null | sort | rev | uniq --all-repeated=separate -f 1 | rev | cut -d" " -f3

vypíše hezky ve skupinkách všechny identické soubory (schválně jsem si vytvořil
pár duplikátů, abych to demonstroval):

patrol@tangens:~/digiphoto$ md5sum * 2>/dev/null | sort | rev | uniq --all-repeated=separate -f 1 | rev | cut -d" " -f3
010805-040.jpeg
asdouih.jpg

010805-042.jpeg
213ghas.jpg
asuidgh.jpg

010805-041.jpeg
1ijhsds.jpg

Výhodou tohoto postupu je, že lze použít nejen na fotky, ale na identické
soubory jakéhokoliv typu. Speciální program pro rozpoznávání identických fotek
však je výhodnější v tom, že rozezná i stejný obrázek, ale např. s jiným EXIF
tagem nebo jinak zkompresený. To však nebylo v zadání :-).

S pozdravem Pavel Troller