Kuriozita: zabludeny optoclen

Microchip PIC microchip@klikni.cz
Sobota Kvten 16 11:47:33 CEST 2009

Dobrý den,
já mám zase nějakou smůlu na kabely.
Jednou jsem při prohlídce PC odpojil disketovou mechaniku, po opětovném
zapojení a zapnutí PC zdroj jenom bafnul a PC se hned vyplo. Ze zdroje šly 2
napájecí kabely na 3,5' mechaniky, jak jsem potom zjistil, nevědomky jsem
při tom zapojování použil ten druhý, který měl čirou náhodou přehozenou 5V a
12V větev (ačkoliv barvy vodičů byly správně). Taková humorná závada, která
se bez rozmontování zdroje nedá objevit (tester doma nemám). Každopádně to
zničilo řadič, ale mechanika snad přežila.
Potom jsem si koupil v jednom nejmenovaném ps elektro proudový chránič na
prodlužovací šňůře. Cena nízká, proč to nemít na stole jako jednu z prevencí
první pomoci. Po připojení libovolného spotřebiče třídy ochrany I se vyhodil
až jistič od celého bytu. No, soudruzi v PRCu měli zapojený žlutozelený
vodič jako PE, modrý jako L a hnedý jako N. A teď mi řekněte, jestli můžu
věřit té elektronice vevnitř :)
Nakonec jsem se jednou setkal s takový tím univerzálním DC adaptérem se
souosým 2,5mm konektorem, který měl + na plášti a - na středové dutince.
Ještě že jsem to zapojil do něčeho s ochrannou diodou na vstupu...
David
HTML příloha byla odstraněna...

Dal informace o konferenci Hw-list