CANBus licencia...

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Pátek Květen 15 18:41:47 CEST 2009

Totoť z Wikipedie

Bosch holds patents on the technology, and manufacturers of CAN-compatible microprocessors pay licence fees to Bosch, which are normally passed on to the customer in the price of the chip. Manufacturers of products with custom ASICs or FPGAs containing CAN-compatible modules, may need to pay a fee for the CAN Protocol License.

... takže stačí mít chip pro komunikaci po CANu a máte vyřešeno. Takže ano, můžete beze problémů provozovat obosměrnou komunikaci, ješte mě nezavřely.
Jsem se nejprve otázce podivil, v zaměstnání jsem opleskáván licencemi z každého nároží a o CANu nic :-)
ced