OT: Oprava televize Tesla, spatna geometrie obrazu

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Květen 13 19:35:07 CEST 2009

Zdravim,

> Hezke odpoledne,
>
>     kolage se na mne obratil s zadosti o pomoc. Ma TV tovarni znacky
> Tesla / Le Cygne Electronics a je na ni zavada v obraze. Obraz na
> obrazovce je dole uzky a jakoby "sloupcovany" (vypada to, jako kdyby
> sloupecky na nekterych miste sly pres sebe), nahore je sirsi, ale take
> je uzsi, nez by mel byt.

Jestli jsem to spravne pochopil, tak jde o zavadu prubehu radkoveho
vychylovani, ktere jednak ma mensi vykon a dale, v zavislosti na stavu
snimkoveho rozkladu, zrejme zakmitava, coz pusobi "sloupecky pres sebe".

>     Napada nekoho, cim by to mohlo byt? Na co se zamerit? Vychylovaci
> civky? VN zdroj,nebo hledat kondenzator?

Vychylovaci civky - nu, mohl by tam byt mezizavitovy zkrat, to je pravda,
pak by mohl ten rozklad delat psi kusy, ale spise bych to videl na zavadu
elektroniky. VN zdroj bude v poradku, vysoke napeti je asi dostatecne -
pri jeho nedostatku je obraz naopak vetsi, nez ma byt, nebot elektrony nejsou
tolik staticky urychlovany a vychylovaci elmag. pole na ne vice pusobi. Take
neni dostatecny jas a je obraz rozostreny, rozmer se meni s regulaci jasu.
Ma ta TV korekci trapezu/podusky ? Jelikoz, pokud to opet spravne vidim,
je tam vlastne trapez (dole uzsi nez nahore), hledal bych zavadu hlavne
v techto obvodech... Konvergence drzi ? Nejsou mazle barvy ?

>     Ja televize normalne neopravuji, tak netusim, cim by to mohlo byt.
> Jinak je televize v poradku, ladi, ma zvuk, funguje ji teletext...

Joo, to chce schema, vzit si k ruce osciloskop a merit prubehy na mericich
bodech. Takhle se neda mnoho urcit, zejmena kdyz konkretni typ clovek vubec
nezna, takze se musi omezit jen na obecne rady...

> --
>

> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje

Zdravi Pavel Troller