stavenistni rozvadec

Volák Vladimír volak@stapro.cz
Středa Květen 13 18:36:13 CEST 2009

Je to tak priblizne - pokud mate zasuvky zapojene mimo tzv. zonu centralniho pospojeni, zapojuji se ochranne vodice zasuvek ne na ochranny vodic privodu, ale na zemnení.Zemnic musí mit takovy odpor, aby stacil vypnout proudovy chranic před dosazenim max. dotykoveho napeti při poruse, tj. pokud budete chtet max. dotyk.napeti 12V, tak při vybavovacim proudu chranice 30 mA je to 400 ohmu a na to vyhovi i sroubovak zapichnuty do země.
Z vlastní zkusenosti bych doporucil zapojit jak ochranny vodic privodu, tak i pouzit nejake uzemneni na zlepseni a spojit ho s ochrannym vodicem - tyc do země s privodem 6mm2, aby to jen tak někdo nepretrhl.

Vladimir

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Martin Persich
Sent: Wednesday, May 13, 2009 9:56 AM
To: HW-news
Subject: Re: stavenistni rozvadec

Bohuzel neznam aktualni situaci, ale nekde jsem kdysi videl, ze v pripade delsiho napojovaciho kabelu se zelenozluty drat z kabelu vubec nezapojuje a stavenistni rozvadec se uzemnuje pouze na vlastni zemnic. Na hodnotu zemnice tam nejsou moc prisne pozadavky - je tam predrazeny chranic na vsechny vyvody. Celkem mne to prekvapilo a bylo to tam vysvetlovano s ohledm na zavleceni ciziho napeti po zelenozlutem dratu. Ale jak jsem uvedl - neznam aktualni pozadavky norem ...
Martin. persich@transcon.cz