Re: Domovní rozvod 12V

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Pondělí Květen 11 22:24:35 CEST 2009

Tak to mame skoro rovnake exoty   :-)
Ja som tam strcil celkom standardne 24V / 200 VA trafo EI, skladane na
striedacku. Akurat usmernovac je Graetz. Funguje to presne rovnako.

----- Original Message -----
From: "jan.kuba"

Ja mam dodnes starou autonabijecku takto resenou. Je tam trefo EI ,
ktere je poskladane s mezerou. ( plechy I a E zvlast, mezi nimi pertinax
) v serii s primarem je olejovy  kondik  Kapacitu nevim. Vystup
jednocestne usmerneny selenem ( dnes uz je tam KY719 )  a v serii jeste
tlumivka. Dava to relativne konstantni proud do jakekoliv zateze  ( v
ramci napeti sekundaru)  6V , 12V bat. , dokonce i NICD 2NKNU24 a  vubec
nevadi ani zkrat vystupnich svorek. Proste proudovy zdroj .  Co vadi, je
kdyz jsou svorky rozpojene, pak zacina "horet" trafko. Protoze uz jednou
kdysi vyhorelo, je tam na trafu  tepelna pojistka ( bimetal) ktera
odpoji primer, kdyz se trafo moc ohreje.