Domovní rozvod 12V

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Pondělí Květen 11 21:48:51 CEST 2009

Ja mam dodnes starou autonabijecku takto resenou. Je tam trefo EI ,
ktere je poskladane s mezerou. ( plechy I a E zvlast, mezi nimi pertinax
) v serii s primarem je olejovy  kondik  Kapacitu nevim. Vystup
jednocestne usmerneny selenem ( dnes uz je tam KY719 )  a v serii jeste
tlumivka. Dava to relativne konstantni proud do jakekoliv zateze  ( v
ramci napeti sekundaru)  6V , 12V bat. , dokonce i NICD 2NKNU24 a  vubec
nevadi ani zkrat vystupnich svorek. Proste proudovy zdroj .  Co vadi, je
kdyz jsou svorky rozpojene, pak zacina "horet" trafko. Protoze uz jednou
kdysi vyhorelo, je tam na trafu  tepelna pojistka ( bimetal) ktera
odpoji primer, kdyz se trafo moc ohreje.
Zajimavost je , ze z toho trafa je velmi dobre slyset HDO ovladaci
signal. ( takove pravidelne "brumlani" )
JaKub