zdroj 3kV/1mA

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Květen 11 09:38:19 CEST 2009

nechcem to tu moc rozpytvavat, ale ani nevies akeho idiota teraz zo seba
robis...
Ale aby som vysvetlil pozadie projektu. Cely system sa sklada z
viacerych casti, hlavny napajaci zdroj pre zosilnovac (do 100kV, 40A) a
potom pomocne a ochranne obvody pre samotny zosilnovac. Pomocne obvody
ako napriklad zeraviaci transformator, rozne druhy merania a rozne
ochranne obvody. Tieto obvody nie su priamo sucastou vykonoveho obvodu,
ale musia byt umiestnene na VN potenciale hlavneho zdroja. Takze je to
tieniaca Faradayova klietka a izolacny transformator 230/230V s
izolacnou pevnostou 100kV. Vo vnutri je relativne jemna elektronika vo
forme euro kariet, napajane su 24V z toho isteho transformatora. Jednou
z uloh tej elektroniky je v pripade poruchy vygenerovat pulz ktory
spusti bezpecnostny skratovaci spinac ktory zabezpeci aby sa poruchova
energia neuvolnila nekontrolovane v napajanom zosilnovaci ale prave v
tom ochrannom obvode.
Na to je tam karta, napajana z 24V, na ktorej bude kondenzator, nabity
na 2-3kV malickym zdrojom a v pripade poruchy sa ten kondenzator vybije
do mriezky ochranneho obvodu. Hlavny napajci obvod a ochranne obvody su
oddelene lebo obycajne nechces (teda neviem ako ty, ja nie) aby
poruchovy prud 10kA tiekol cez jemnu elektroniku.
Takze preto otazka ako pohodlne nabit kondenzator na 3kV z maleho
zdroja, aj ked par centimetrov od toho kondenzatora je velky zdroj s
este vascim napatim a destruktivnou silou ktoru si ani nevies predstavit
:-)
b.