spotreba SD karty

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Sobota Květen 9 22:52:21 CEST 2009

Dne sobota 09 květen 2009 17:16 Milan B. napsal(a):
> A co v pripade, ze sa taka karta vytiahne (nielen z fotaku, ale trebars
> z citacky) skor ako sa data prepisu z bufra do flash? - zariadenie si
> mysli, ze data su uz zapisane ... ze som prisiel o data zistim ktovie
> kedy ...
>
> Taku kartu by som ani za psom nehodil ...

A vidis dle meho jsou takove vsechny, ona totiz i schopnost flash pameti
zapisovat po bytech je jen naoko, ve skutecnosti maji nejakou sektorovou
vnitrni organizaci. Pokud se ma zapsat byte tak je to read-modify-write
operace. Bytove orientovane struktury jsou uz dost dlouho mrtve, vyzadovaly
by o mnoho vice tranzistoru na bunku. Dnesni hustota dat na cipu setri
soucastkami. Ostatne je to i videt, pokud se podivas do datasheetu na presne
specifikace pristupovych dob, Cas zapisu se udavana na stranku, ne na byte,
zapis osamoceneho byte je stejne casove narocny jako zapis cele stranky.
Radic tedy zapisuje do karty blokove a ne bytove, pokud by tomu tak nebylo,
byla by karta pomala a projevilo by se to i na jeji zivotnosti.

Radek