[OT] Format TV vysilani

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Čtvrtek Květen 7 11:13:10 CEST 2009

2009/5/7 Zdenek <zdej@atlas.cz>:
> Nahradil jsem vyslouzilou TV novou 16:9. Bohuzel u vysilani 4:3 je volba
> bud deformovany obraz (roztazeny na 16:9, 14:9 nebo zoom) nebo sede
> pruhy po stranach. Kdyby alespon byly cerne.

Nejlepší jsou černý pruhy po stranách, případně nějakej inteligentní
zoom (bez deformace), aby ty pruhy byly trochu menší a přitom z obrazu
tolik nechybělo jako když se dá plnej zoom - to pak z obrazu nahoře a
dole kus nevidíte.

Že jsou ty pruhy šedý, to bude nastavením jasu nebo kontrastu, zkuste
si s tím trochu pohrát - ale výsledek nemusí být optimální, pak může
být celkově tmavší všechno, nejen ty šedý pruhy.

> Unikla mi nejaka lepsi moznost nastaveni?
> Zatim mame analog. Je tato "radost" i u DVB-T nebo SAT?

To s tím nesouvisí, pokud jsou teď ty pruhy šedý, tak budou šedý i při
jakýmkoliv signálu 4:3.

Pavel Kadečka.