OT Tiskovy zakon? (ackoli vlastne nevim, co sem napsat)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Úterý Květen 5 11:30:03 CEST 2009

Jízda na kole samozřejmě nezúčastněné osoby může ohrožovat. Proto musíte
dodržovat dopravní předpisy. To by se mnou navrhovaným rozšířením ústavních
práv nezměnilo.

Ovšem čenář článku, nebo návštěva, to již nejsou nezúčastněné osoby, takže
diskutované ústavní právo státu by státu zakázalo podobné činnosti
regulovat.

Fakticky by taková ústavní svoboda deregulovala téměř všechno. Např.
telekomunikace, takxíky, výrobu/obchod s čímkoli, kromě nebezpečných
chemikálií, tedy i bankovnictví a pojišťovnictví.

Možná by se to ještě mělo kombinovat s právem na informace hlavních o
rizicích, které ze služby/výrobku plynou, ještě před uzavřením obchodu.
Hrozně by se mi např. líbilo, kdyby na každém billboardu s úžzasně výhodnou
hypotékou bylo takovéto varování:
Hypotéka + nesplácení = bezdomovec

:-)

PH

From: "Kamil Rezac" <krezac@gmail.com>
Jako teorie pekne...
Jedu na kole, ohrozuju zdravi/zivot blba, co prechazi bez rozhlednuti
(o vlastnim nemluve)? Nesmim jezdit na kole?
Napisu konstrukcni clanek, ohrozuju zdravi nekoho, kdo to chce
postavit bez patricnych znalosti? Nesmim psat clanky?
Varim obed pro navstevu, ohrozuju jejich zivot, protoze nevim o
alergii na neco? Nesmim varit?

Cili stejne neco (zakony? diktator?) musi definovat ta omezeni, co se
nevlezou do "bez omezeni .. ktere neohrozuji". A jsme tam kde jsme...