ochrana kontaktu rele

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Květen 4 20:14:35 CEST 2009

On Mon, 4 May 2009, "Ing. Libor Konečný" wrote:

> Mel bych na pritomne dotaz.
> Cim ochranit kontakty rele proti spickam ze spinanych zdroju s s
> certifikatem China Eport (CE).
> Stava se mi ze ackoliv pouzivam RT314005 ktere je na 16A, tak po sepnuti
> 4 spinanych zdroju 10 W se kontakty spolehlive slepi.
>
> Bude stacit varistor 450 V paralelne ke kontaktum ?

Neni mi moc jasne cemu ten varistor bude branit. Je to vlastne
takova zenerka na vysoke napeti. Takze pri sepnuti je k nicemu
a pri rozepnuti sice muze zalimitovat napeti ale stejne to bude
nejmin 350V.

Pokud to lepi pri sepnuti tak jedine snad indukcnost do serie
nebo mozna NTC termistor. Pokud to lepi pri rozepnuti tak zase
nejaky RC clen ktery na chvili prebere proud nez ty kontakty
budou dost daleko.

Jak mate udelany budici obvod rele ? Pokud je tam ta ochranna dioda
tak ta muze prodlouzit a zpomalit odpad. To muze zhorsit oblouk
pri rozepinani.