win-avr ?et?zce ve FALSH a warning

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Květen 3 23:46:40 CEST 2009

>Neumím si tedy pøedstavit moc dùvodù mít stejný øetìzec na rùzných
>místech v kódu.

No a ja si to zase prestavujem az prilis zivo, napr.:
printf("Lava komora:\n");
printf("teplota = %3dst.C", nejakaTeplota);
printf("Prava komora:\n");
printf("teplota = %3dst.C", nejakaInaTeplota);
printf("Vystup:\n");
printf("teplota = %3dst.C", nejakaEsteInaTeplota);
atd. atp.

(pochopitelne treba dat po paprci uz za to printf).

> A když už by to bylo nutné, tak by se to nemìlo øešit
>napø. voláním funkce, protože jinak se prohøešíte proti jedné ze zásad
>správného programování - Vyhýbání se duplicitám v kódu.

Predpokladam, ze ste nechceli dat to "ne" v "by se to nemelo resit".
Volanie funkcie je vlastne vymena programovej pamate za datovu (zasobnik, lokalne/automaticke data) a rychlost. U jednocipov sa to obvykle pre kratke rutiny nevyplati - programova pamat je asi o rad "lacnejsia" nez RAM; rychlost je vzdy diskutabilna zalezitost.

>Šetøit je moderní i dnes, ale i zde se èlovìk snadno prohøeší proti jiné
>zásadì dobrého programátora - Nepodøizovat návrh snahám o maximální
>efektivitu.

Zasada dobreho programatora je podriadit uplne vsetko peniazom.
Bohuzial nie je jednoduche previest na peniaze jednotlive prvky prace programatora - je ich vela a su protichodne.

V kazdom pripade vsak plati zasada, ze ziadne zasady neplatia absolutne.

wek