Re: win-avr Řetězce ve FALSH a warning, Vyřešeno a další "záhada"

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Květen 3 15:13:05 CEST 2009

>rozd=EDly a zjistil =BEe
>je rozd=EDl ve v=FDsledku kompilace pokud je jm=E9no souboru naps=E1no ve=
>lk=FDm nebo=20
>mal=FDm p=EDsmem.
>Tak=BEe pokud p=F8id=E1m do projektu soubor pojmenovan=FD pou=BEit=EDm po=
>uze velk=FDch=20
>p=EDsmen a nebo do projektu
>p=F8id=E1m tent=FD=BE soubor, ale pojmenovan=FD pouze mal=FDm p=EDsmem, o=
>bdr=BE=EDm jin=FD=20
>v=FDsledek kompilace, sb=EDrku warning=F9.

Problem je v tom, ze (avr-)gcc (a jeho suita) je citlivy na velkost znakov aj v nazve suborov, a toto sa zachovava aj vo Win, napriek tomu, ze tam je dohoda ignorovat velkost znakov... V *nixe je zvykom oznacovat zdrojove subory C priponou .c a C++ priponou .C (pritomni militantni Linuxaci Vam radi vysvetlia, preco je tato sprostost vynikajucou vlastnostou), takze Vam tie subory prekladalo prekladacom C++ a nie C - a z toho su tie warningy.

>Doposud jsem nepot=F8eboval n=ECjakou rozs=E1hlej=B9=ED pr=E1ci s =F8et=EC=
>zci v pam=ECti=20
>programu, ale
>nyn=ED zji=B9=BBuji =BEe tak jak je to implementov=E1no ve winavr je to n=
>ep=F8=EDli=B9=20
>praktick=E9.

To je nasledok toho, ze gcc nie je urceny pre 8-bitove jednocipy. Je to na dlhsie rozpravanie, ale dosledok je jasny: musite sa s tym zmierit.
Vecna skoda, ze sa podarilo urobit ten port gcc pre avr - tym padom stratili motivaciu nadsenci ktori nacali AVR v SDCC...

wek