presna mereni pulsniho proudu

dejfson dejfson@gmail.com
Neděle Květen 3 14:41:25 CEST 2009

zdravim,
udelal jsem si zdroj pulsniho proudu (sirka pulsu cca 5us, maximalni
rep. rate ~20ms, amplituda proudu od cca 5mA az do 800mA), ktery ma
programovatelnou aplitudu. jeho soucasti je i mereni vlastniho proudu
AD prevodnikem
(16bitu). Potreboval bych kolem toho udelat neco matematiky a zjistit
jakou ma ten zdroj presnost. tedy presnost vyjadrenou ve forme
odchylky (standard deviation) a absoluni presnosti (absolute
accuracy).
V obou pripadech jsem si samozrejme udelal tuto statistiku z mnou
provedenych mereni tim integrovanym ADC. Jenomze ja to potrebuji
'nejak' porovnat s merenim asi tak o rad presnejsim (tedy neco co ma
absolutni odchylku mereni radove v desitkach uA max) abych mohl
vycislit jak 'dobry' ten zdroj je.

a ted nastava ten problem: je to pulsni zdroj. jakym zpusobem to lze zmerit?

predpokladam ze osmibitove/dvanactibitove osciloskopy jakekoliv
kvality neprichazi v uvahu (tim co ja merim - lecroy waverunner 64Xi -
lze merit s absolutni odchylkou 5% FS na danem rozsahu, tedy v
nejlepsim pripade
nekolik jednotek milivoltu na rozsahu 2V a nekolik desitek uV na
rozsahu 20mV, takze mereni 750mA s 50ohmovou zatezi na kterou je
navrhovany asi nebude to prave).

nenapada me zadna metoda jak to zmerit, takze diky za kazdy novy napad.

d.