Fazovy detektor?

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Pátek Květen 1 11:24:43 CEST 2009

> no presne nieco take mi funguje v LHC. Tam ide pulz do pasmovo
> priepustneho filtra a vyberie sa z neho napriklad zakladna harmonicka (z
> gaussovskeho pulzu vznikne sinusovka). Z druheho to iste, potom sa to
> zmiesa a porovna sa faza medzifrekvencneho signalu. To robi FPGA. Na
> 400MHz nic zlozite :-) Vyhoda tejto metody je ze je nezavisla na
> amplitude pulzov.
> Na nizkej frekvencii by sa dalo nieco podobne realizovat v DSP. Ale
> pozrite sa na ten obvod co doporucoval David, je celkom jednoduchy,
> analogovy a urcite bude bombenfest.
> [...]

Pokud jsou oba signaly na stejne frekvenci jen fazove posunute tak nejnizsi
rozdilova frekvence za smesovacem je 0 HZ neboli DC komponenta. Nerikam ze
pro LHC, ale nestacilo pro Vasi aplikaci odfiltrovat vsechno nad zakladni
frekvenci signalu a merit napeti DC komponenty - ktere je na fazi zavisle ?
Neni tohle metodika kterou pouzivaji soudruzi z USSR ?

Zdravi Petr Kubac