Rizeni ss 750W motoru

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Úterý Březen 31 21:01:26 CEST 2009

Power dissipation je vykonova ztrata pouzdra soucastky jinak receno kolik teoreticky muzete na soucastce protopit pri dane teplote,
bude tam nekde graf savislosti teploty a te ztraty.

Pokud prvek budete pouzivat jako spinac nemusi vas to az kak zajimat.

Pokud jde o budice  ucelem je jednak zajistit rychle ovladani buzeneho T jinak receno rychle odvest nebo privest naboj na  G, dalsim ucelem je galvanicky oddelit ridici elektroniku, HCPL-3120 resi oboji tak proc ho nepouzit.

Jirka

http://www.elektrorevue.cz/clanky/04030/index.html

>Dobry den,

dostal se mi do ruky pomerne velky 750W stejnosmerny motor na napajeci
napeti 64V s maximalnim proudem na stitku 16A.

Jedna se o pomerne historicky kousek, k videni je na nasledujici fotografii:

http://robot.vsb.cz/galerie/ruzne/centrum-robotiky-2003/11/ (ten modry motor
v popredi)

S rizenim tak velkych vykonu nemam zkusenosti, trochu jsem studoval teorii a
jako nejvyhodnejsi se mi jevi pouziti soucastek IGBT. V prvinim priblizeni
bych rad zrealizoval jen jeden spinac a pokud se zapojeni osvedci, hodlam je
pouzit ve full-bridge. Otazka ale je, kterou konkretni soucastku zvolit.
Podle katalogu maji pekne parametry (velky proud a napeti) ale trochu
nerozumim parametru "Power dissipation", ktery je napriklad u tranzistoru
BUP314 - 300W - znamena to, ze pripojena zatez muze byt maximalne 300W? a
nebo neco zcela jineho?

A kdyz bych pouzil onen tranzistor
(http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product
<http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=213-146>
&detail=213-146) predpokladam, ze je potreba pro rizeni TTL jeste pouzit
nejaky budic. Shledl jsem se v obvodu HCPL-3120
(http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product
<http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=523-163>
&detail=523-163) je mozna jejich vzajemna kombinace? A nebo by jste mi pro
danou aplikaci doporucili neco jineho?

>Dekuji.

S pozdravem Jan Babjak, Bohumin