Zarovky?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Březen 27 23:48:15 CET 2009

Mají sice malinko větší účinnost, ale potřebují ještě předřadník a ten má
taky nějakou účinnost. Dohromady je to tedy +/- jako obyč. žárovka přímo na
230 V. S klasickým trafem je účinnost většinou horší. S elektronickým lepší,
ale když jsem jich pár viděl, pochybuji o životnosti. Jestliže materiál
elektroniky rozpočítáme do halogenek spotřebovaných za životnost
předřadníku, ekologie zase zapláče.

Zářivky jsou na tom významně lépe, zejména ty co nemají vestavěnou
elektroniku na jedno použití. Ale preferoval bych, kdyby si získaly
zákazníky volnou konkurencí a ne vládním zásahem. Takhle totiž stát nutí
lidi kupovat zářivky, které se jim nelíbí, místo aby lidé donutili výrobce,
aby vyráběl zářivky, které se jim líbí.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Halogenky jsou nejneekologičtější? Mají vyšší účinnost (aspoň o kousek) a je
na nich mnohem méně materiálu. Snad tam není něco jedovatého? Halogenky doma
používám docela dost.

From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
hehe:-)

Takže ty nejneekologičtější žárovky mají výjimku:-) Zelená politika je celá
špatný vtip.

PH

From: "Stribrny, Vladimir" <Vladimir.Stribrny@fei.com>
Netyka se to nizkonapetovych reflektorovych halogenek. Pokud chcete, mohu
vam zaslat 2 dokumenty, kde je to dost podrobne popsano. Je to od Osramu a
tedy dost tendencni, mne to stale prapada jako spatny vtip.