OT Odstraneni rtuti z pokoje

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pátek Březen 27 19:51:31 CET 2009

Na VŠ jsme měli zajímavý předmět vakuová technika. V laboratoři měli
rtuťovou difúzní vývěvu a rtuťový vakuoměr - celkem tak 10kg Hg. Celé to
bylo ve skle, včetně vymrazovačky. No a jednou asák lil dusík do té
vymrazovačky a protože to bylo dost vysoko, káplo mu to na prst. Lekl
se, termosku upustil a protože byla celá aparutura už vyčerpaná, nastala
mohutná imploze a rtuť lítala po celé místnosti. Tehdy nám doporučili
všechno, co jsme měli na sobě spálit a popravdě jsem poslechl. Co
udělali s tou laboratoří už si nepamatuju.
Mrazík