OT: tiskove pdf

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Březen 27 09:30:28 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 27.3.2009 od Hradlo@atlas.cz:

> No jo no, ale Adobe Acrobat je trochu drahá PDF tiskárna ;-)

To se prece takhle vubec neda rict. Pro tebe mozna draha, pro jineho
levna.

> Já bych byl úplně spokojenej, kdyby tiskové PDF uměly Office.

Vsak Publisher umi.

> Nic na spad tam soamozřejmě z principu Officů udělat nejde. Akorát
> by stačilo, kdyby prostě to PDF opatřily ořezovými značkami,
> barevnými škálami a obrázky to nezmršilo na nějakých těch 72 dpi
> nebo podobně mizerný rozlišení, apod.

Barevne skaly jsou na prd, to si tam prida pak ta tiskarna, az to bude
tisknout. Zrovna tak soutiskove znacky. Smysl maji orezove, spadove.

> Na profi tisk dokumentací by to úplně stačilo a bylo by to hodně
> levné řešení PDF tiskových výstupů. Grafiku na spad bych klidně
> oželel :-)

Kdyz chces tisknout treba diplomovou praci, nepotrebujes prece ve
Wordu orezove znacky. Nevim, jestli je Word zrovna urceny na profi
dokumentaci, ale kdyz nepotrebujes spad, muzes se i na ty orezove
znacky vyprdnout. Udelas PDF a posles do tiskarny, oni si tam s tim
poradi i bez orezovych znacek. Pokud ne, zmen tiskarnu :-)

> Publisher od M$ neznám - mrknu. Photoshop Elements - alespoň moje
> verze 2.0 - se s vektorovou grafikou a textem moc nekamarádí, takže
> v mém případě je výstup do PDF sice pěknej, ale... :-(

Photoshop neni na vektorovou grafiku, ale na bitmapovou. Na vektory je
Illustrator nebo CorelDRAW.

Jinak, Microsoft ma nyni novou produktovou radu Microsoft Expression,
kompletni balik se jmenuje Expression Studio. Je to takova konkurence
Adobe. Jeden z obsazenych produktu je Expression Design a ten je
urceny pro tvorbu grafiky - vektorove i bitmapove dohromady. Spust si
vlevo nahore ten cudlik PLAY:

http://www.microsoft.com/expression/products/overview.aspx?key=design

PS: Jestli umi tisknout orezove znacky, to netusim, jeste jsem se
nedostal k tomu, abych to nainstaloval...

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz