Jiné trable se základní deskou :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Březen 23 06:51:48 CET 2009

Zdravím,
  abych neunášel vlákno, založil jsem raději nové s podobnou tematikou :-).
  Na mé základní desce ASUS P5N32-E SLI PLUS se děje podobná, ale trošku jiná
závada. Počítač je provozován trvale a jeho uptime bez rebootu je v řádu
měsíců (běží Linux :-) ). Zálohován je z UPS. Když se však rozhodu např.
vyměnit kernel a musím tedy rebootovat, v poslední době je to horror - počítač
se pak nechce rozběhnout. Na rozdíl od původního dotazu lze normálně zapnout,
ale pak zhruba ve dvousekundovém rytmu problikává LED aktivity disku (power
LED trvale svítí) a dále se neděje vůbec nic. Ani to nepípne, nezinicializuje
video, prostě nic. Přijde mi to, jako když se BIOS opakovaně resetuje v ranné
fázi POSTu, proto problikává ten disk, neboť držím-li ručně tlačítko RESET,
tak disk LED trvale svítí. Podobně jako u původního dotazu pomůže nechat mašinu
vychladnout 5 - 10 minut, pak se rozběhne a běží zase měsíce bez poruchy :-).
  Board je to nový a používá kondenzátory s pevným elektrolytem (nízké široké),
řekl bych, že kondíky to nebude. Je v něm mírně overclocknutý E6600, který si
za provozu umí vytáhnout na svá 4 jádra docela dost proudu a vše je OK, takže
zdrojem (mimochodem 450W) to asi taky nebude, když při bootu běží jen jedno
jádro.
  Setkal se někdo s tímto druhem poruchy ?
    S pozdravem Pavel Troller