OT: automaticky vyber SMTP serveru - Thunderbird

Jan Kral kral@fortech.cz
Pátek Březen 20 22:40:10 CET 2009

na portech.

> No uz mi to docvaklo jak to asi myslite. Samozrejme ze SMTP
> je omezen na
> zname usery (to jak je to udelano je uz jedno). Trochu se do toho
> zapletlo to, ze nekdo napsal, ze ISP blokuje port 25 klientum do
> internetu. To prece je uplne zbytecne. Tu 25 si musi ISP na svuj SMTP
> stejne otevrit protoze jinak by klientum nechodily maily do schranek.

Trochu mi nedoslo, ze nejaky provider blokuje SMTP (port 25) svym zakaznikum a ze si tudiz nemohou rozebehnout svuj vlastni SMTP server, ale byl bych opatrnejsi v tak ostrych soudech toho, proc to ISP dela. Ono je to totiz tak, ze kdyz ma zakaznik toho ISP vira, ktery rozesila spamy, tak se docela rychle stane ta vec, ze vsechny IP adresy toho ISP jsou pridany na blacklist a pak byva docela problem se z takoveho blacklistu dostat. Takze takoveto opatreni chapu a v pripade ze min jak 1% zakazniku by mohlo potrebovat vlastni SMTP (a vedelo co dela) , tak by nemel byt problem se s ISP domluvit. Kdyby domluva nebyla mozna, tak by byl na miste ten ostrejsi ton, co jste zvolil.

> Ale to nebrani pouzit ten SMTP treba toho googlu. Pokud jde jen
> odesilani mailu.

Souhlas.

S pozdravem JK