OT:reklama -

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Březen 20 01:23:18 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 19.3.2009 od Jaroslav Lukesh:

> Pak se to nenaučili ani samotní programátoři Mickey$$oftu. Editoval
> jsem notepadem soubor hosts a odmítlo mi ho uložit, prostě smůla a
> basta a nic se neuloží. Jako admin samozřejmě. Pak ta vaše chvála
> vist vyznívá dost bledě.

Ano, to je typicke. Dalo se to cekat. Absolutne nevis, ktera bije,
vis o tom uplne prd, tak se zmuzes leda tak na to, ze budes infantilne
komolit nazvy uspesnych firem, ktere neco dokazaly.

A je v naprostem poradku, ze ti Visty neumoznily zmenit systemovy
soubor, protoze s takovymi znalostmi bys mohl tak leda udelat nejaky
pruser. Obycejni uzivatele, kteri nemaji ani zakladni znalost o
systemu, nemaji co administrovat. Tady ta ochrana zapracovala uplne
spravne, do systemu se nema hrabat kdekdo z ulice.

Na tohle si zavolej opravdoveho administratora, ktery dobre vi, jak
takovou zmenu v notepadu udelat. A kdybys dobre cetl, co jsem napsal,
misto vymysleni nejakych zkomolenin, tak bys mozna pochopil, ze
poznamkovy blok nema co mit pridelena administratorska prava na
editaci systemovych souboru, protoze je to aplikace na psani textu.

O tom je presne ta bezpecnost, ze kdejaky smoula, ktery umi pres
nabidku Start spustit Poznamkovy blok, nemuze udelat bordel v systemu.

> Možná jsou dobré pro nějakou schreibmaschku, že jí to upozorní že by
> mohla vrtnout do systému. Ale to neodstranilo základní problém
> windows - uživatelská práva. To UAC je jenom záplata na díru,

Jo, jo, to jiste, bla bla bla. Ty, ktery o UAC vic pouze to, ze neco
takoveho ve Vistach mozna existuje, protoze jsi to nekde vycetl v
nejake diskuzi na internetu, nemas ani nejmensi predstavu o tom, jak
to funguje, o cemz jsme se prave presvedcili, kdyz neumis poznamkovym
blokem ani zmenit systemovy soubor, tak zrovna ty nam tu chces o UAC
neco vypravet? Prosimte, nech si to pro ohromeni nebo pobaveni
nejakych BFU, vzdyt je to trapne, nikdo ti na ty blaboly neskoci.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz