ISP or not ISP

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Březen 18 00:16:46 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 19.2.2009 od Rollfree:

> Davate do komercne/hromadne vyrabenych vyrobku s MCU ISP konektory ?
> A jak to mechanicky resite ? Nebo spolehate jen na nejaky
> bootloader, pripadne na tak nizkou cenu elektroniky, ze to za
> pripadeny upgrade nestoji ?

Kdyz pred mesicem bezelo toto vlakno, kam jsem take prispel, chtel
jsem mimo jine ukazat jednu vychytavku od CCS (pouzivam CCS C, takze
sleduji, co delaji a nabizeji). Jenze pred tim mesicem jsem to na
jejich webu nemohl najit. Ackoliv s tim prisli jiz pocatkem prosince
lonskeho roku, zrovna letos v unoru to z jejich webu zahadne zmizelo,
nebylo to videt, ani to neslo objednat, tak jsem odkaz nemohl poslat.

Zrovna dnes od nich prisly novinky, kde to kupodivu opet propaguji a
tedy to zase maji na webu. Tak posilam odkaz trochu opozdene:

http://www.ccsinfo.com/content.php?page=tagConnect&navcode=/tagnews

Funguje to tak, ze misto ICSP kabelu se pouzije tento jejich za $30.
Plosny spoj se navrhne tak, ze se tam udela sest plosek (prokovenych
otvoru) a kolem sedm otvoru (tri male, ctyri vetsi). A tam se toto
jejich udelatko zastrkava. Cena soucastky na plosnem spoji je nula,
protoze zadna soucastka neni, a prostor to take zabira maly.

V podstate si tohle muze kazdy udelat svepomoci (byt $30 je pakatel,
ktery se rychle sam zaplati). Na pouhe programovani ani neni potreba,
aby to samo drzelo, staci jednou rukou pridrzet na desce, druhou
kliknout na tlacitko programatoru. Tohle ma tu vyhodu, ze to drzi,
takze se da programovat i pomaleji, pripadne ladit. Ja tedy osobne
ladim na prototypu, ne na produkcnim zarizeni, ale treba nekdo ladi i
na produkcnim.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem