PHP versus ASP.NET

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Březen 17 09:23:02 CET 2009

Slavomir Skopalik napsal(a):
> Cokoliv co chcete, ale zakladem je cist.

Ja jsem si precetl od Vas:

ale v PHP nelze psat jako v ASP.NET (tridy, visualni designer, oddeleni
designu od kodu, ...).

rozumim tomu tak ze nic takoveho (to v zavorce) v PHP neni, ale to je
jedno - to je slovickareni

> Jinak to muzete vzit take tak, ze jsem vedl po 3 roky tym, jenz realizoval v
> PHP
> mensi projekt, ktery mel za ukol analyzovat vyuziti stroju v prumyslu.

Takze to znamena, ze redakcni system je stejna uloha? Ze jsou naroky
stejne?

> [...]
> a byl to spickovy programator.
> Fakt divne, moji programatori prokazali opak, delali hromady testu,
> jelikoz PHP potrebovalo optimalizovat neustale (vykon asocitavnich poli
> poslal do kolen cokoliv).
> Pro zajimavost, od cca 1000 hodnot se vyplatili nechat si data znovu
> spocitat
> SQL serverem, nez je cist z pole.

> Vypocet statistik byl pak primo fatalnim problem (abychom si rozumeli,
> statiska znamena dotahnout si asi tak 1M zaznamu a nad tim spocitat
> zakladni statisticke znaky, prumer, stddev, median, sikmost, spicatost,

Ano, ale na to neni treba delat zadne testy - to by vasi spickovi
programatori meli vedet rovnou, bez testu, z praxe - ze presunout 1M
zaznamu do aplikace, jen proto abych si spocital prumer a podobne
zalezitosti je prasarna. Nechapu jak by vam tohle bezelo, proti velkemu
poctu uzivatelu. Zakladni zasada je vytezit z SQL co nejprecizneji
zaznamy, ktere jsou nutne pro to, co uzivatel ma videt. Ta databaze je
tam proto, ze ma v cache data, ktera dokaze opakovane a optimalizovane
pouzivat. To, ze si poslete do aplikace 1M vet tak na to tu DB
nepotrebujete - na to je uplne zbytecna. Na SQL muzite byt vetsina
datove zateze - moznosti v DB jsou siroke (triggry, stored proc., view
apod.) - to ze jste je nevyuzili neni problem PHP.

Nezlobte se na mne ale cim vic pisete tim vic potvrzujete, ze jste k
tomu pristoupili spatne. Mozna si to nemyslite, ale to vam vyvracet nebudu.

> PHP vzniklo jako jednoduchy skriptovaci nastroj (zde je jeho obrovska sila)
> a postupne prerostlo v mega projekt, ale tyto zaklady ho velmi tizi.

Kazdy jazyk ma sve moznosti a byl na neco vymyslen. V PHP nebudu
modelovat kolaps neutronove hvezdy, ale p.Galuzska by v nem redakcni
system napsat mohl.

> A nebo uplne jinak, PHP mimo WWW clovek skoro nepouzije, kdezto c# (.NET)
> pouzije pri psani aplikaci (Windows i Linux), pri psani UDF knihoven pro MS
> SQL server
> (Oracle vyzaduje Javu) a v budoucnu i pro Firebird.

To jsou velmi zastupne duvody - daji se vymyslet naprosto libovolne -
stejne tak mohu argumentovat, ze je PHP velmi snadno zvladnutelne. Jinak
jazyl je jen lopata - zalezi jen jak umim hazet a co hodlam prehazovat -
je zbytecne si brat UNCcko na to abych prehazel kolecko pisku a pocitat
s tim, ze se mi pozdeji to UNCcko sikne.

> Takze pokud se tazatel opravdu rozhodne si system napsat sam, tak je pro nej
> vyhodnejsi
> ASP.NET, jelikoz ziskane znalosti maji univerzalnejsi platnost, dale ma
> relativne dobre
> navrzeny jazyk a dobrou podporu.

jiste za 22 let jsem uz tehlech univerzalnich platnosti ziskal tolik, ze
mi to prijde dost k smichu kdyz tohle ctu - postupne jsem psal v Basicu,
Pascalu, FoxPro, Visual Basic, Visual Foxpro, PowerBuilder (od verze 6.5
nahoru), Delphi, PHP, Python, Java a jeste nejake advanced technologie
ohledne T-SQL u Sybase.
Momentalne pouzivam(e) krome Basicu vsechny tyto jazyky (samozrejme s
ruznou intenzitou). Kazdy ma svoje vyhody a nevyhody - je jen otazkou je
znat. Treba Visual FoxPro se u nas stale pouziva na parsovani dat, ktere
posilaji zakaznici - ma totiz na tohle neuveritelne schopnosti - pozere
skoro cokoliv vcetne DB z dBase, ktera prestoze zmizela v propadlisti
dejin, je stale pouzivana jednim zahranicnim zakaznikem.

Nechci, aby to bylo jako flame, ale dotaz znel na tvorbu redakcniho
systemu - ne na tvorbu Matlabu.

RadekCX