Hroty pro pajedlo

Rollfree rollfree@volny.cz
Pondělí Březen 16 20:18:24 CET 2009

Hroty si delam na soustruhu sam. Je to rychlejsi, nez pro to bezet
nekam do obchodu a udelam si tvar jaky potrebuju.

Jeden z nich jsem udelal jenom jako "trubku", ktera ma z jedne strany
prumer k nasazeni na topne telisko, z druhe strany je do ni vyriznuty
zavit M3. No a na tu trubku se prisroubuje podle potreby vytvarovany
kus plechu. Treba na soucastky 1206 a 0805 pouzivam stejny, jen
mu vzdy trochu roztahnu nebo stlacim konce. Jinak zrovna plech na ty
1206/0805 nemuze uz byt jako U, ale musi byt dole rozsireny, protoze
sroubek M3 ma sirsi hlavu nez je soucastka 0805.

Na malonohove veci to funguje bezvadne. QFP tim nedelam (asi by to
slo ale taky), ty uz odfouknu horkovzduchem.

rollfree

Od: Michal Grunt

Zdravim,
jiz delsi dobu k plne spokojenosti pouzivam tuto pajeci stanici http://www.gme.cz/cz/index.php?page=product&detail=730-347 Sice toho moc nenapajim, ale zrovna o vikend jsem narazil na problem jak na odpajeni SMD soucastky bez toho aniz bych ji znicil (z desky kterou jsem uz nepotreboval a v supliku jsem danou soucastku samozrejme nemel a musel jsem ji mit ihned). Sice se mi ji povedlo odpajet, ale bylo to dosti komplikovane a krkolomne. Neexistuje na toto pajedlo specialni hrot na odpajeni SMD soucastky? Predstavuji si to tak, ze bych zahral oba konce soucastky zaroven (treba pokud by se jednalo o rezistor) a proste ji pinzetou z desky vyjmul. Pripadne nejaky ctyrhran na odpajeni obvodu neco jako FT232 atd. Vim ze na odpajeni soucastek jsou specialni stanice, xy hrotu, ale nechce se mi davit x tisic za stanici, kterou bych pouzil parkrat do mesice. Spis jestli nejaky kutil nevymyslel specialni tvarovany universalni hrot. Nejspis by to z kusu Cu plechu asi slo udelat, ale.

Michal Grunt