OT Policejni stat vs paranoia (bylo Nove pasy..)

Galloth lordgalloth@gmail.com
Neděle Březen 15 12:32:16 CET 2009

Ja si myslim, ze prave takto zadne dilema nestoji. Protoze je to
udelano tim zpusobem, ze cast penez jde na nemocnice a cas penez na
bezpecnostni slozky. Snad se vsichni shodneme, ze nejakou policii a
bezppecnostni slozky potrebujeme. Takze jim take musime davat penize.

Otazkou spise je, jak kontrolovat vyuziti techto penez. Problem ani
tak neni s tim, co si za to koupi, ale spise v tom, jak namotivovat
radove pracovniky. Nicmene, to uz nema nic spolecneho s otazkou RFID
ctecek v pasu. Bud se muzeme bavit o otazce, zda chceme, aby
bezpecnostni slozky pouzivali moderni technologie a jak zabezpecit
jejich funkci a nebop se muzeme bavit o tom, jak je technicky ten pas
zabezpecen, ale bohuzel tyto dva problemy nejdou mixovat. Nemuzeme
rici chceme moderni policii, ale ta nesmi pouzivat prostredky
umoznujici monitopring obyvatek (tedy mobili, internet a pocitace).
Takoveto policii se kazdy vysmeje..
Bohuzel je smutne, za vetsina zastupcu "paranoidni" skupiny tyto
rpoblemy mixuje dohromady. Nezameruji se na to, jak vyresit problem
spolehlivosti slozek,ale na to, jak se vsechno shorsi s pouzitim
modernich technologii. Bohuzel ale plati, ze dnesni technologie je
absolutne dostatecna na sledovani jedince. Mobil je v dnesni dobe
temer nutnost, takze pokud chcete vedet, kdo se jak pohybuje, tak
staci sledovat jeho mobil. A to je technicky mozne, proveditelne a
existuji pristroje (nevim, jestli jsou v praxi nasazovane), ktere to
proste umi a ukazuji. Takze jedine co se da podle mne rozumne dela, je
snazit se zajistit, aby ti, kteri tyto technologie ridi byli
spolehlivi. A osobne stale verim vice volenym politikum, nez zastupcum
nejake pochybne zbohatle vrstvy, kteri mluvi vice rusky nez cesky.