OT: Nove pasy a zadost o navod na EMP zbran

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Sobota Březen 14 19:48:24 CET 2009

Tak tohle je vylozene LEZ, zkoro bych rekl sireni poplasne zpravy... :(
Pro jistotu jsem si to nasel, at tu nesirim bludy:

Data v čipu jsou šifrována symetrickým klíčem. Klíč je vypočítán z
údajů vytištěných na datové stránce ve strojově čitelné zóně (MRZ):
Číslo pasu (9 znaků)
Datum narození držitele pasu (6 číslic)
Datum ukončení platnosti pasu (6 číslic)

Při čtení dat z pasu jsou nejprve opticky přečtena data z MRZ. Z
těchto dat je vypočítán symetrický klíč, kterým jsou následně
dešifrována data z čipu.

Data z čipu je možno číst pouze tehdy, pokud je pas přiložen datovou
stránkou na čtečku pasu. Tento mechanismus chrání pas před čtením dat
z čipu bez vědomí jeho držitele.

KR