OT: Nove pasy a zadost o navod na EMP zbran

Adam Heinrich a.heinrich@seznam.cz
Sobota Březen 14 18:24:45 CET 2009

A představte si kufr, který bouchne když někdo zmářkne čudlík na mobilu
- dobrý důvod pro nepoužívání mobilníc telefonů, ne? :-)

Navíc, jak už někdo psal, by ty pasy měly mít desky upravené tak, aby
data z čipu šla přečíst pouze po otevření. Nevěřím, že by někdo do pasu
dával otisk prstu uložený ve tvaru, v jakém by šel dostat ven, ale spíše
jako hash ("jednosměrné šifrování"), takže není důvod k panice. Ostatní
data podle mne budou taky určitým způsobem šifrována. Nedivil bych se,
kdyby byl v čipu uložen pouze jakýsi identifikátor, na jehož základě by
se data tahala z nějaké centrální databáze. Ano, kdokoliv si může vzít
pár samopalů, postřílet ostrahu a z nějakého archívu ta data vytáhnout
aby nám poslal pár reklamních letáků, takže tato metoda je taky svým
způsobem nebezpečná...

Adam Heinrich
www.adamh.cz