Re: obarvení epoxydu

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Březen 13 22:47:26 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 13.3.2009 od jan.kuba:

> ...má někdo nějakou zkušeost čím obarvit epoxyd? Potřeboval bych
> udělat neprůhlednou čerou hmotu. Náplň z propisovačky se
> neosvědčila. Je to moc průhledné a když přidám víc toho barviva, tak
> zas nějak špatně tvrdne ten epoxyd. Dík za nápady.

Epoxyd vubec netusim, ale epoxid se barvi barvami k tomu urcenymi. Ve
sve odlevaci laboratori mam jak tekute barvy (pigmenty) k obarveni
epoxidu i polyuretanu, tak nejake pasty k obarveni epoxidu. V kazdem
pripade je vzdy stanoveno procento, kolik tam toho lze dat. S cernou
barvou vetsinou neni zadny problem, protoze dobre kryje, tim se da
krasne obarvit i pruhledna hmota na nepruhlednou cernou.

Pigmenty jsou velmi koncentrovane, dava se nekolik kapek podle toho,
jaky potrebujes odstin a kryti. Pasty jsou zase jiz obarvene epoxidy,
tj. kdyz to smichas s epoxidem, uplne se to spoji.

Ted z hlavy nemam prehled, co mam vsechno a kde jsem to nakoupil
(hlavne v cizine), ale co vim, ty pasty jsem kupoval v CR. Dokonce to
jsou nejaka kravsky velka baleni na to, kolik se toho pouzije. Muzu se
pripadne ve volne chvili podivat.

Samozrejme, muzes tam nacpat nejakou nahrazku, ale to dopadnes tak, ze
se to poradne nepropoji, pripadne hmota nebude tvrdnout. Proto je vzdy
lepsi pouzit neco, co je prave k tomu urcene.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz