OT: Mraz

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Březen 12 13:46:37 CET 2009

Problém je ten, že uvažujete staticky, nikoli dynamicky. Spotřeba může bý i
horší, než při původním zapojení. eplota nebude rovnoměrná v celém mrazáku,
bude na různých místech různě lítat, taky námraza udělá svoje. Ona tam bude
díky tomu, že led sublimuje a páry tam budou hezky proudit, až skončí
namražené na místech chlazení. Tím vzroste tepelný odpor přechodu
výparník-jídlo a bude nutné jej mnohem více chladit.

----- Original Message -----
From: "Jan Kral" <kral@fortech.cz>

Když budete mit rozdil mezi sazbou za NT a VT 2Kc, coz u 8hod akumulace je,
tak to muze delat za rok kolem 800Kc (samozrejme ze clovek nemluvi o 50l
mrazaku), to je navratnost podstatne kratsi nez rok, vzhledem k cene rele,
kterym by se to spianlo a natazeni samostatneho kabelu k zasuvce.
Ostatní zminovane uspory jsou samozrejme mozne taky.
Chystam se podobnou upravu udelat také, zatím jsem meril jen spotrebu
mrazaku a z te mi vysel cenovy rozdil. Ted delam na jednom projektu, kde je
aku napajeni a zaroven mereni teploty a zaroven ma realny cas, tak si zkusim
napsat program, který by logoval teplotu během 24 hodin a pak by mohlo byt
jasno, zda to ma cenu. Az budu mit hodnoty, tak dam vedet.