CPLD, FPGA vubec nic o tom nevim

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Středa Březen 11 17:49:40 CET 2009

ono je to tiez o tom na akej platforme zacnes. Ked si raz vyberies z
hociakeho dovodu jednu platformu, nakupis kable, vyvojove prostredie,
naucis sa s tym robit tak pokial na to nemas sakramensky dovod tak nemas
dovod menit.
Dovolim si tvrdit ze aj Xilinx aj Altera ponukaju presne take iste
produkty, lisia sa len v malych detailoch. Pre bezne aplikacie je uplne
jedno ktory cip sa pouzije. Verim tomu ze ked si podrobnejsie pozrete
datasheety od Altery tak tie 4ns sa velmi lahko vysplhaju na tych 10ns
co uvadzaju u Xilinxu.
Pokial ide o spickove aplikacie na hrane technologickych moznosti tak
tam ma zmysel diskutovat o tom ktore cipy pouzit, podla toho kolko ma
kto nasobicov, distribuovanej pamate a podobne. Alebo aplikacie ktore z
lubovolnych dovodov neznesu bezne CMOS programovacie spinace ale
pouzivaju antifuse technologiu a podobne.
Ale aj tam sa pomerne rychlo rozdiely vyrovnavaju, ten momentalne menej
sofistikovany sa snazi dobehnut konkurenciu. Ale toto je naozaj high-end
parketa.
Pre takove to domaci programovani je uplne jedno ktora platforma, treba
si byvrat tu ku ktorej je k dispozicii viacej zdrojov.
b.