Vycitani designu s FPGA

dejfson dejfson@gmail.com
Středa Březen 11 11:38:29 CET 2009

nevim. abych pravdu rekl moc se mi tento pristup nezda. kdyz jede fpga
na 200MHz, jak z nej chcete vycist
vsechny informace (fpga se neda zastavit v urcitem stavu)? Jedina
moznost co je mi znama je pouzit logicky analyzator uvnitr chipu
(e,g,chipscope)
a pripojit na nej signaly ktere Vas zajimaji. Pro debugovani slouzi
vyhradne simulator a zmineny chipscope. Simulatory jsou na vyborne
urovni a pokud do simulace zahrnete i udaje o zpozdenich primo od
kompilatoru, je vysledek simulace adekvatni 99.999999% realite za
predpokladu ze nezvrtate elektronickou cast. co se tyce boundary
scanu, ten neni urcen na takove vycitani.
boundary scan je primarne urcen na testovani spoju mezi jednotlivymi
cipy. mate na desce 10 cipu, kazdy ma 400 nozicek, jsou navzajem
propojeny. pokud je kazdy z tech cipu vybaveny jtag bscan portem, da
se napsat sada
vektoru ktera vam otestuje, zdali mate vsechny cipy na desce
propojene. tohle se ovsem nepouziva u vyroby
deseti kusu nejakeho pripravecku. bscan je na masovou produkci protoze
je cely ten spas dost drahy (=drahe zarizeni na testovani, drahy cas
vyvojare ktery musi napsat ty vektory, drahy cas vyvojare schematu
ktery musi spravne pospojovat ty cipy :)

takze bych Vam doporucil - pokud mate ve svem VHDL kodu nejakou chybu
- napiste si poradny vhdl testbench
a odsimulujte to i s casovym zpozdenim. za predpokladu ze se dostanete
k lepsim nastrojum, muzete pouzit
takove pecky jako PSL SUGAR pro overeni spravnosti funkce.

z devadesati procent jsou veskere chyby VHDL designu zpusobene
nespravnym prechodem z jednotlivych
clock domen a nespravnym osetrenim asynchronich vstupu proti hazardu

mimochodem - muzu se zeptat k cemu to ma byt dobre? vypada to ze se
hodlate pustit do vyroby nejakeho zarizeni
ktere budete prodavat po tisicovkach :)