CPLD, FPGA vubec nic o tom nevim

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Březen 11 11:33:31 CET 2009

Ale nie, ono to nie je az take zle prirovnanie, akurat ze '51 nema ekvivalent u aut. Vysvetlim.

Tie PIC a AVR a 'HC08 a ta rada od Renesasu co ju tu spomina Riso Kaliciak a Z8 - to vsetko je ako s beznymi automobilkami. Obvykle ma automobila niekolko podvozkovych platforiem - t.j. motor, podvozok, znacna cast elektriky, nadrz a rozvod benzinu atd. su rovnake alebo malo odlisne (na rozdiel od automobiliek sa kazdych 5 rokov nerobi imitacia inovacie, ale to nie je podstatne) - a na to postavi rozne vrchy - kabrio/kvazisportak, dvojdverak, stvordverak, patdverak, kombi, uzitkovy minivan alebo pickup, alebo tie dnes moderne vysoke auta, neviem ako sa im hovori.

No a predstavte si, ze sa cast automobiliek dohodne, a zacnu - na zaklade trabanta - vyrabat jednotny podvozok. Spusta veci je vzajomne zamenitelnych, zjednodusi sa servis, zlacni sa vyroba, vyrobcovia si mozu navzajom vypomahat. Povodne robili aj rovnake resp. velmi podobne nadstavby, a sortiment bol biedny - jediny dvojtaktny motor, dve sedive bakelitove karoserie (stvordverak a kombi). Medzdicasom vsak vznikli nove, moderne motory, vykonne, usporne; a nielenze sa da vybrat zo vsetkych moznych nadstavieb, ale ten motor sa pouziva aj ako maly motor tam kde treba - zalozne generatory, startovacie motory velkych motorov, staticke motory cerpadiel atd. Trabant sa uz nerobi; je vsak vyrobca, ktory tvrdi, ze on je ten jediny spravny co urcuje trend spolocnej platformy (robi dobre auta, rychle, male, velke, vselijake, ale su dost drahe). Vyrobcov vsak je stale dost, a je dostatok nahradnych dielov aj servisov.

Bohuzial, ti, co tomu nerozumeju, si stale myslia, ze je to stale ten original trabant s jeho neduhmi a nedostatkami doby, ked vznikol.

wek