CPLD, FPGA vubec nic o tom nevim

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Březen 11 10:15:42 CET 2009

Bohuzial, vyrobcovia sa dost intenzivne snazia, aby jednotlive nastroje boli navzajom nekompatibilne; a aj ked niektore "medziprekladace" su vlastne "3-rd party" a su identicke, to, co dostanete ako balicek pre produkt jedneho vyrobcu zamerne nebude fungovat pre druheho. Formaty suborov, ktore su medzivysledkami, su samozrejme tiez proprietarne (a zasadne binarne).

Obdobne je to aj s JTAGom. Chapte JTAG ako nieco podobne RS232 - je to len "fyzicky nosic", a informacia o obsahu je znova unikatna. Je sice obvykle moznost "napalovacie predpisy" vyexportovat vo forme akehosi "prehravacieho" predpisu - suboru (vo formate JAM/STAPL alebo SVF/XSVF, to prve pochadza od Altery a to druhe od Xilinxu), ktory sa potom da "fyzicky" napalit ktorymkolvek slusnejsim JTAG hardwarom/softwarom, ale je to neprijemny a niekedy aj zdlhavy krok naviac, ktory navyse neumoznuje interaktivne ladenie (vyuzivanie citania z cipu prostrednictvom JTAGu), aj ak to dany cip a prostredie podporuje.

wek