8bit citac na 100MHz + seriovy vystup?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Březen 10 13:46:45 CET 2009

A co vy ste este nikdy nerobili citac s preddelickou? ;-)

To sa robi tak, ze sa vezme n-bitova predelicka, MSB sa pichne do vstupu jednocipu, a na vstup preddelicky sa prida multiplexor, jeden vstup muxu je "citany" signal, druhy vstup ide na nejaky vystupny pin jednocipu.

Po zapnuti sa mux prehodi na vystupny pin jednocipu, rucne sa na nom naklika tolko, aby sa akurat prehodil MSB, tym je citac vynulovany. Potom sa prehodi MUX a spusti sa casovanie, ked dobehne, znova sa prehodi MUX. Potom sa znova rucne klika tolko, aby sa akurat prehodil MSB, tym sa zisti, na akej hodnote sa citac "zastavil".

Stoji to presne jeden pin na jednocipe a 100MHz s nejakou vhodnou 8-bitovou preddelickou a vhodnym MUXom zvladne aj starucka originalna 8051. Bol by som prekvapeny, keby to p.Zajac nemal riesene presne takto.

wek