8bit citac na 100MHz + seriovy vystup?

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Úterý Březen 10 13:35:18 CET 2009

X74 je dělané na latchování, ne na čítání, pokud se nepletu.

Potřebujete počítat pulsy, nebo měřit kmitočet? Pokud to druhé, tak 100MHZ s
rozlišením na 1Hz je už docela věda udělat. V reálu počítejte s údajem
platným na 4-5 míst.

----- Original Message -----
From: <j.Krajinka@seznam.cz>

Nepomohlo, moc jsme to nestudoval, ale Zajic ma na vstupu nejspise nejakou
delicku 1:64 nebo tak neco a ja potrebuji citac s presnosti na puls.
O co go. V zarizeni mam cistac, bohuzel jen 24bit, ktery chodi s externimi
hodinami jen do 10MHz a ted bych potreboval merit cas jednak s vetsim
rozlisenim a pak i delsi casove useky.
Prvni co me napadlo je pridat pred vstup interniho citace 8bit citac a
pouzit 100MHz (realne mi staci 80MHz) cimz jednak ziskam 32bit citac a
rozsirim max pouzitelnou frekvenci. Mam volnych 8 vstupu na odecitani toho
8bit citace, ale nerad bych je zabil timto trivialnim ukolem, proto jsem
patral zda neni neco s seriovym vystupem. V nejhorsim je objetuji, ale zde
bych nejradeji jednopouzdrove reseni.
Zkratka jsme patral zda neni nejake 74xx590, ktere umi vyssi frekvence nez
tech tusim 62MHz, ktere ma HC, pripadne neco v CMOS.

Zajimave vypada napad s 74LVX74 + neco, musim ze zamyslet jak by se to cele
trigrovalo a vyhodnocvalo, ale vypada to na moznou cestu.