Problem s ATMega16 PortA

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Úterý Březen 10 08:53:10 CET 2009

Dobry den,

Aleš Novák schrieb:
> Misto tranzistoru T26 az T33 dat NPN napr. BC639, emitor na zem,
> kolektor na LED, bazi pres odpor 180R na dekoder.

Toto nie je celkom spravne, pretoze vystup z dekodera je aktivny v nule,
takze by tam bolo treba dat este osem invertorov alebo osem tranzistorov.

                              .-------> Rx
        |                     |
        |o--                  |
dekoder|      |\     ___   |/
        |o-----| >O--|___|--|
        |      |/           |>
        |o--                  |
        |                     |
                             ===
                             GND

V tej verzii, ako to ma zapojene teraz, to funguje ako emitorovy
sledovac, co je OK.

> Misto tranzistoru T1 az T25 dat PNP napr. BC640, emitor na plus,
> kolektor pres odpor asi 100R na LED, bazi pres odpor 2k2 na MCU.

Suhlasim.

> Odpor 100R urcuje proud LED a tedy jas displeje. Nemel by byt mensi
> nez asi 82R. To uz by cela rozsvicena rada brala asi 750mA. Jas se da
> taky regulovat programove, kdyz nebude rada svitit celou jednu osminu
> casu ale dobu umerne kratsi.

Este odporucam pripojit jeden z pinov 4, 5, alebo 6 na volny port. V
aktualnom zapojeni je vybraty (svieti) vzdy aspon jeden riadok. Takto by
sa dal pouzit ako enable, na zhasnutie displeja, napr. po resete alebo v
pripade pretecenia WDT. (WDT sa resetuje pri vysvieteni kazdeho noveho
riadku.) Pri malych prudoch cez LED to sice netreba, ale ak by v
multiplexnom rezime bol prud cez LED napr. 8*20=160 mA, tak tam je to
vhodne pouzit.

>   Novalex

Richard Kaliciak