OT blba otazka, was: odkial mam vediet co bol subject ked tambolo len Re: ? :-)

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Březen 10 06:59:33 CET 2009

To je otázka. Já jsem to zkoušel na všech dostupných prohlížečích co mám (firefox, opera, konqueror) a chovalo se to jak to má. To mě poněkud zarazilo a prohnal jsem hw.cz validatorem CCS. Kromě toho že tam mají (snad) mnoho nedůležitých varování (nejsem profesionál co se týče webu) tak tam mají, podle validátoru nevalidní hodnotu -30 u padding-bottom. Nechce se mi hledat kde to je.
Na jakpsatweb.cz je u položky padding uvedeno, že IE jej chybně započítává do šířky prvku. Proto se domnívám, že je to kombinace chyb v návrhu layoutu stánky a zabuggované IE6. Je to ovšem jen má domněnka. Může se jednat o hack pro IE, komentářů na toto téma tam mají více, možná je to jen nedokonalý hack, co já vím.

To ovšem ale nic nemění na faktu co je normou doporučeno (a z jakého důvodu). Chyby se dají vytvořit i v pevném designu (i ten může přelézat) a číst 800 bodů dlouhý sloupec na monitoru 1650x1200 je na zabití designera té stránky :-). A více v tom případě, že užitečná informace je v 350 pixelů úzkém pruhu. A tu informaci, chcete, to je na tom to nejsmutnější.

Trvám na tom, že by se měly dodržovat standardy, které je možné optimálně aplikovat u naprosté většiny uživatelů, než nějaká obezlička kvůlivá jedné nekompatibilní vykopávce, která je přijatelná jen pro mírnou většinu uživatelů. O nemožnosti přizpůsobení nemluvě.
HOWG
:-)
ced