Poptavka prace

Standa Palas stpalas@volny.cz
Neděle Březen 8 18:42:31 CET 2009

Reaguji se zpožděním,nečtu poštu pravidelně.
1. Ten převodník se nepoužívá pro jeden regulátor samostatně ale většinou pro celou síť regulátorů jako brána na internet. Je to drahý,protože to nikdo jinej v ČR nedělá, a přímo od výrobce je to ještě asi o polovičku dražší.

2 Jo to jsem zkoušel. Výrobce samozřejmě vše dodává ale za ceny dost mimo realitu.

3.Pokud vím tak náklady na provoz včetně toho kolik se provolá vychází dle uživatele cca 7000 na jednu tel. linku za rok.
Ale tohle jsem nekontroloval ani nerozebíral. Zdá se mi to hodně.

Ten převod RS232/IP bude fungovat při jednoduchém protokolu s formátem dotaz - odpověď. Pokud masteru nepříjde do limitu odpověď,tak se prostě zeptá znovu,nebo za chvíli a jede dál. Při něčem co je složitější to možná taky bude chodit. Věřím,že to jde nastavit tak ,že třeba 99 % dat projde bez problémů.Jenže latence 10 až 20 ms je jak píšete běžná nikoliv maximální zaručovaná. Takže když se nějaký paket ve vzduchu ztratí a příjde až třeba za 200ms,už může nastat problém.Ten protokol si s tím neporadí,a celá komunikace se zresetuje.

Jinak ty modemy nejsou úplně hlavní problém,zatím jsem je vždy s odřenejma ušima sehnal,nebo opravil ty starý.

Standa Palas
  ----- Original Message -----
  From: APA
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, March 04, 2009 7:13 AM
  Subject: Re: Poptavka prace

  1) Kdyz prevodnik k nemu stoji 50000,- (to je ale ranec)
  tak a kolik stoji jeden z tech 50 regulatoru, pul mega? :-))

  2) takova otazka - dotaz na vyrobce, jestli po 20 letech uz nemaji neco na IP protokol, a kolik by to stalo, jako UPGRADE, to jste zkusil? To bych udelal jako prvni vec, abych vedel, jake jsou cenove relace...

  3) kolik je cca soucasny ucet (faktura od O2) na jeden pripojny bod (pausal + poplatky)?

  Je fakt tezke prevest RS232 do IP, nemam v tom zkusenosti, to je vazne neresitelne RS232 zabalit do IP packetu, kdyz je bezna latence 10-20ms, to je to tak citlive, zkoseli jste to?

  ps: i Modemy na Leased Line bez problemu sezenete, googlete treba:

  leased line microcom
  ale pronajem LL od O2 je asi 3x drazsi ADSL koupene v akci, takze to se asi vazne nevyplati :-)