MCP4011

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pondělí Březen 9 12:16:49 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 9.3.2009 od LINHART Jiri:

> Zkousim ted pripojit tento elektronicky potenciometr (MCP 4011) k
> procesoru AVR. Mel jsem za to ze vyvod U/D se budou vybirat pricteni
> odeteni a vyvod CS bude ze jsou platny data. Zkousim takto to tam
> posilat ale neco to dela ale nemuzu urcit knejakou souvislost.

U/D znamena UP/DOWN, CS je vyber obvodu, CHIP SELECT. Kdyz uvedes CS
na logickou 0, muzes pomoci U/D signalu provadet zmenu o krok dolu
nebo o krok nahoru. Na strane 6 a 7 v datasheetu je to namalovane.

Snizovani hodnoty se provadi tak, ze das U/D na 0, coz znamena DOWN,
pak aktivujes CS na 0. Tim potensiometr pozna, ze se bude provadet
snizovani. A pomoci U/D provedes vlastni snizovani pomoci pulsu, ke
snizeni dojde nabeznou hranou.

Zvysovani hodnoty se provadi tak, ze das U/D na 1, coz znamena UP, pak
aktivujes CS na 0. Tim potenciometr pozna, ze se bude provadet
zvysovani. A pomoci U/D provedes vlastni zvysovani pomoci pulsu, kde
zvyseni dojde zase nabeznou hranou.

Takze jinymi slovy, CS je neaktivni, U/D nastavis na 0 nebo 1 podle
toho, co chces delat, CS aktivni, U/D delas pulsy, nabeznou hranou
potenciometr vzdy udela zmenu, pak CS neaktivni.

Pak to umi jeste CS aktivovat vyssim napetim, viz nasledujici grafy.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz