Piatok: WWW ma 20 rokov

Petr Stehlik petr.stehlik@atlas.cz
Neděle Březen 8 09:14:50 CET 2009

Ja taky nemam moc v oblibe Flash a JavaScript a AJAX  presto ze vim ze za
nic nemuzou.
Vsechno je v lidech, ten priklad z vlajeckami jak psal gatilo je jen vrchol
ledovce.
S nekterymy weby, nadopovanych pomoci Flash a JavaScript a AJAX,  je
"radost" pracovat....
Je to jak s komunismem, myslenka neni zas tak spatna, jen ji nesmi
realizovat lide a vseho moc skodi.
Petr

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 08, 2009 7:21 AM
Subject: Re: Piatok: WWW ma 20 rokov

8.3.2009, 6:49:04

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Petr Zahradnik napsal:

> Puvodni zprava ze dne 7.3.2009 od gatilo:

> Kazdy uzivatel pocitace s internetovym prohlizecem ma svobodne pravo
> se rozhodnout, zda bude nebo nebude prislusne technologie podporovat.
> V konfiguraci muze vypnout Flash, ActiveX, skriptovani... Jestlize se
> mu nelibi nejaky webovy server, ktery je prehnane vysperkovany, pomaly
> a spatne se obluhuje, ma pravo jej nenavstevovat a vsechny kamarady
> upozornit na tento zmetek.

Kdyz bude po ulici pobihat nejakej chlapik s klackem a mlatit kazdeho,
koho potka, proc by mi to melo vadit ? Mam prece svobodne pravo sedet
doma a na ulici nechodit. Nebo si muzu taky poridit klacek.
Ale ja nechci sedet doma, ani chodit po ulici s klackem.

> Nemam rad a neuznavam reci typu Flash a JavaScript a AJAX nemaji na
> internetu co delat. To jsou pouze subjektivni nazory danych jedincu,
> kteri by byli radi, kdyby HTML kod byl jednoduchy textovy a obsahoval
> maximalne tak jeste obrazek. Dost mozna bychom si to meli tahat
> telnetem. Ovsem mame uz rok 2009, ano, to to leti...

Nazor, ze Flash ..atd nema na internetu co delat ( a vsimni si prosim
ze ja nic takoveho netvrdim ) je na chlup presne stejne subjektivni,
jako nazor ze to tam byt musi.

> [...]
> nepatri?

> Nebo jakou to ma souvislost s JavaScriptem, ktery dokaze udelat
> validaci na strane klienta, takze usetri dalsi praci webovemu serveru
> a prenos zbytecnych udaju mezi serverem a klientem, opakovane nacitani
> stranky?

> A jakou to ma souvislost s Flashem, ve kterem muzu udelat napriklad
> nejakeho vizualniho pruvodce, ukazku cinnosti programu, zrovna jako
> nejakou animaci, ktera bude na strance nazorne upozornovat na urcitou
> funkci, menit screeny pohledu na produkt, byt interaktivnim prvkem na

Otevru nejakou stranku. Pri vypnute Flash neuvidim nic. Kdyz si Flash
zapnu, zobrazi se nejake logo a pod nim tri vlajecky. Podle toho na kterou
kliknu prejdu do ceske, nemecke, nebo anglicke varianty webu.
Cely zbytek webu, je pak postaveny na klasickem html. I ta uvodni stranka
ve Flash by sla beze ztraty funkcnosti nahradit ctyrmi radky html kodu.

Opravdu ti takova vec nepripada jako jezdeni autem z loznice do
koupelny ? Me tedy ano.
Nechci v zadnem pripade tvrdit, ze tam za Flash byt nesmi. Pokud nekdo
nutne potrebuje pul tuny js a dve tuny Flash aby mohl kliknout na
anglickou vlajecju, necht je tam klidne ma. Ale at jsou tam i ty ctyri
radky html pro nas, co tyhle opicarny v oblibe nename.